Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen op een rijtje

Algemene vragen

Heb je een vraag over algemene zaken? Bekijk hier de antwoorden

Je kunt je bij ons aanmelden door een postcodecheck te doen op de website, zie postcodecheck.

Mocht jouw postcode bij ons nog niet bekend zijn, neem dan contact met ons op.

Ja, multifiber is aangesloten bij de overstapservice van COIN waardoor overstappen heel eenvoudig is. Heb je internet, televisie en telefonie bij je huidige provider lopen? Dan kan multifiber de overstap voor je regelen. Heb je echter je diensten bij meerdere providers? Dan dien je je telefonie abonnement bij je huidige provider zelf op te zeggen. Zodra wij jouw aanmelding hebben ontvangen, wordt de aanvraag verwerkt. Uiteraard houden wij je op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent je aansluiting en activering.

Wij zeggen je provider pas op zodra je door één van onze monteurs bent aangesloten of wanneer je de apparatuur zelf hebt aangesloten en dus gebruik kunt gaan maken van onze diensten. Dit doen we zodat jij geen onderbreking van je diensten hebt en er zo min mogelijk van merkt. Wil je weten of jouw huidige provider onder de overstapregeling van COIN valt? Check het via deze link.

Ja, maar dit kan alleen wanneer wij jou nog moeten activeren. Daarna niet meer, dan kan het pas weer als je jaarcontract is afgelopen. Wel zijn alle optionele pakketten maandelijks aan- en uit te zetten.

Ja, je kan tijdens het bestellen aangeven dat je gebruik wenst te maken van onze installatieservice. De apparatuur wordt dan door onze monteur geinstalleerd. Klik hier als je wilt weten wat onze monteur tijdens deze installatie precies doet.

Als je een e-mailadres hebt wat niet gerelateerd is aan een provider, zoals Gmail, Outlook, Hotmail of Live.nl, dan kan je deze gewoon behouden.

Wij kunnen hier helaas geen informatie over geven omdat wij geen inzicht hebben in de planning van de aannemer/netwerkbeheerder.

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met de betreffende aannemer/netwerkbeheerder.

Ja, wij hebben in totaal 94 radiozenders die je via de tv kunt beluisteren.

Op deze pagina kan je zien om welke zenders het gaat.

Wij hebben twee verschillende routers die, afhankelijk van de techniek van het netwerk, worden ingezet. Dat zijn de Fritzbox en de Zyxel. Heb je ook voor tv gekozen? Dan ontvang je ook nog een interactieve tv-box met afstandsbediening erbij.

Multifiber is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

Dit kan door ons een mail te sturen naar sales@multifiber.nl
Vermeld hierbij altijd je postcode, huisnummer en verhuisdatum.

Internet vragen

Heb je vragen over internet of wifi? Zoek dan niet langer naar de antwoorden

Ja, de up- en downloadsnelheid zijn hetzelfde.

Ja, je kan altijd een tweede netwerknaam aanmaken welke dient als gastnetwerk op jouw wireless.

Multifiber biedt internet snelheden aan tot 1000Mbit.

Ja, het is mogelijk om een Internet Only pakket af te nemen van 500 of 1000 Mbit.

Als je jouw WiFi-wachtwoord niet hebt gewijzigd, kan je het wachtwoord op de router terugvinden.

Hier vind je een sticker met de SSID en het WiFi-wachtwoord.

Een accespoint is een apparaat wat zorgt voor een apart WiFi netwerk met een sterker signaal. De wifi van de router kan het beste uitgeschakeld worden en dat je alles laat lopen via de accespoint. Heb je een grote woning? Dan kan het zijn dat je meer dan 1 accespoint nodig hebt.

Nee, multifiber is bedoeld voor particulier gebruik en niet voor zakelijk. Elke klant krijg maximaal 1 IP-adres.

Nee, met bridge mode heb je meerdere IP-adressen nodig en dit kan niet bij multifiber.

Televisie vragen

Heb je vragen over televisie? Bekijk hier of wij het antwoord voor je hebben

Als ESPN-abonnee bij M-visie krijg je gratis toegang tot ESPN Watch. Hiermee heb je overal live toegang tot ESPN, waar je ook bent (binnen de hele EU). Bekijk de wedstrijden en programma’s van je ESPN-abonnement op je pc, laptop, tablet of smartphone en stream via AirPlay of Chromecast.

Voordelen ESPN Watch:

  • Altijd en overal toegang tot de ESPN-kanalen uit je tv-abonnement via je mobiele netwerk en WiFi;
  • Toegang tot extra online-kanalen wanneer er meer live wedstrijden beschikbaar zijn dan de capaciteit op de tv-kanalen toelaat;
  • Mis niks meer. Live pauzeren en eenvoudig terugspoelen tijdens Eredivisiewedstrijden;
  • Kijk als eerste de samenvattingen op ESPN.nl en in de ESPN-app;
  • Kijk ESPN-programma’s on-demand terug.

Hoe werkt het?

Activeer ESPN Watch heel eenvoudig via de volgende stappen:

Optie 1 (direct koppelen):

1. Maak gratis een ESPN-account aan via espn.nl of via de ESPN-app en koppel direct je tv-abonnement aan je account;

2. Op je account zie je nu onder settings jouw tv-aanbieder staan. ESPN Watch is nu succesvol geactiveerd.

Optie 2 (achteraf koppelen):

1. Login met je ESPN-account via espn.nl of via de ESPN-app;

2. Ga naar ‘settings’ en klik op TV Provider om je abonnement te koppelen;

3. Kies jouw tv-aanbieder en doorloop de vervolg stappen;

4. Als je het stappenplan succesvol hebt doorlopen, zie je in je account onder settings jouw tv-aanbieder staan. ESPN Watch is nu succesvol geactiveerd. Je bent nu klaar om online te kijken! Je kunt nu via espn.nl en de ESPN-app alle wedstrijden, programma’s en tv-kanalen bekijken die onderdeel uitmaken van je ESPN-abonnement!

De interactieve tv-box wordt aangesloten met een UTP-kabel.

Je opnames blijven maximaal 1 jaar bewaard in de cloud.

Je kan tot 200 uur opnemen. Dit is het totaal voor alle opnames. Per programma kan je maximaal 4 uur opnemen.

Je kan in totaal 15 programma’s tegelijk opnemen.

De opgenomen programma’s worden in de cloud opgeslagen.

Je kan de volgende zenders tot 7 dagen terugkijken: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica/DisneyXD, NET5, RTL8, RTL Z, SBS9, Discovery, National Geographic en FOX.

Je kan maximaal drie interactieve TV-boxen aansluiten. Er wordt standaard één interactieve TV-box geleverd bij een all-in-one pakket.

Ja, je kan alle opgenomen programma’s op al jouw interactieve tv-boxen terugkijken.

Je krijgt één inlogcode, die voor drie verschillende mobiele apparaten te gebruiken is.

De volgende zenders kan je opnemen: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica/DisneyXD, NET5, RTL8, FOX, RTL Z, Discovery, National Geographic en SBS9.

Ja, maar dit is alleen mogelijk bij de extra (optionele) TV-pakketten. Neem hiervoor contact met ons op. 

Netflix staat los van het televisie aanbod van multifiber. Als je een SMART-televisie hebt, staat de app van Netflix al op je televisie en kan je inloggen met je eigen inloggegevens van Netflix. Mocht je televisie de app van Netflix niet standaard hebben is er een andere mogelijkheid: Netflix kijken via Google Chromecast. Een Chromecast is een extern apparaat dat je kan aansluiten op de HDMI-poort van de televisie. Kijk dus eerst goed of je televisie over een HDMI-poort beschikt, en of er nog een poort vrij is. Schakel daarna (in je instellingen) over van live televisie naar de juiste HDMI-poort. Via je mobiele telefoon of tablet kun je Netflix kijken op jouw televisie. Een Chromecast is te bestellen bij Bol.com, Mediamarkt of de BCC.

Stap 1: Download de Ziggo Sport Totaal app op jouw apparaat (mobiel, tablet, laptop).

stap 2: Ga naar instellingen.

stap 3: Klik op inloggen.

stap 4: Kies M-visie als provider.

Stap 5: Vul bij Abonneenummer uw M-visie abonneenummer in.

Stap 6: Vul bij Ziggo Sports code uw logincode in van Ziggo Sports.

Nu kan je gebruik maken van de Ziggo Sport Totaal app.

Jazeker! Als je de start van jouw favoriete tv-programma hebt gemist, kun je deze dus opnieuw opstarten en alsnog de gehele uitzending bekijken. Doorspoelen is hierbij echter niet mogelijk.

Ja, dat kan. Ideaal dus als je die reclames wilt overslaan!

Telefonie vragen

Heb je vragen over telefonie? Waarschijnlijk kun je hier de antwoorden wel vinden

Nee, een onbeperkt bellen abonnement geldt maar voor één telefoonlijn.

Voor de tweede telefoonlijn kan je een extra onbeperkt bellen abonnement afsluiten.

Ja, voor maar €2,- per maand heb je er een extra telefoonlijn bij. 

Ja, voor maar €12.50,- per maand bel je onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in Nederland.

Ja, al onze pakketten hebben een gratis telefoonaansluiting.

Je hoeft hier natuurlijk geen gebruik van te maken als je dat niet wilt. 

Bel je naar een vast telefoonnummer binnen Nederland? Dan is het starttarief 5 cent en 5 cent per minuut.

Bel je naar een mobiel telefoonnummer binnen Nederland? Dan is het starttarief 5 cent en 8 cent per minuut.

Ja dat kan en dit kost eenmalig €10,-.