Service monteur

Bij multifiber houden we van duidelijke communicatie en afspraken. Ook wat betreft de werkzaamheden van onze monteurs. Op deze pagina vindt je dan ook alle informatie rondom een installatie afspraak.

Wat de monteur voor jou doet

Onze monteur heeft maximaal 1,5 uur tijd om je te voorzien van internet, telefonie en televisiediensten. Dit houdt in dat onze monteur het volgende voor je doet:

  • Installeren van de glasvezelrouter op het glasvezelpunt
  • Instellen van Wifi op jouw computer/laptop/tablet of telefoon
  • Eén televisieontvanger aansluiten met een UTP CATe kabel. Standaard krijg je 10 meter gratis. Heb je meer nodig? Dan kost dit €1,- per meter.
  • Telefonie aansluiten, mocht je hiervoor hebben gekozen
  • In de basis uitleggen hoe de afgenomen diensten werken

Monteur op bezoek

Heb je afgesproken dat er een monteur bij jou thuis langs komt om de apparatuur te installeren? Dan dien je hierbij zelf aanwezig te zijn. Mocht het niet lukken om zelf thuis te zijn, dan is het toegestaan om iemand anders namens jou de monteur te laten ontvangen. Deze persoon moet echter wel ouder zijn dan 18 jaar en dit moet vooraf doorgegeven zijn aan multifiber.

Houd er rekening mee dat je de monteur toegang geeft tot de noodzakelijke ruimtes zoals de meterkast of een ander punt waar de glasvezelkabel zit. Staat er voor de noodzakelijke ruimtes zwaar meubilair? Dan graag dit van tevoren al verplaatsen zodat niets meer in de weg staat dat de werkzaamheden van de monteur kan belemmeren.

Stroompunt in de woning

Tijdens de installatie is het belangrijk dat er voor zowel de router als de TV-ontvanger een stroompunt beschikbaar is.

Installatie extra wandcontactdoos

Onze monteurs zijn gecertificeerd voor het realiseren van een stroompunt in de meterkast. Tegen een meerprijs van €45,-  kunnen zij een dubbele wandcontactdoos van 230V in de meterkast installeren.

Kabels
Afhankelijk van het pakket dat je gekozen hebt, zijn kabels inbegrepen bij de installatie.

Voorbeeld
Heb je gekozen voor een all-in-one pakket en wil je 3 interactieve tv ontvangers in huis hebben? Dan is er standaard 3 x 10 meter UTP kabel inbegrepen om de interactieve tv-ontvangers aan te sluiten. Heb je ook nog een computer, dan zit hier ook een 10 meter UTP kabel bij inbegrepen.

Er is maximaal 4 x 10 meter UTP kabel (CAT5E) bij de prijs inbegrepen. Schroeven, installatietape, beugeltjes en connectoren zijn ook inbegrepen voor de werkzaamheden welke onze monteur uitvoert. Wil je een extra UTP kabel, dan bedraagt de meerprijs circa €10,-. Kosten voor een extra UTP kabel bedragen €1,- per meter.

Netgear switch

Deze switch is aan te schaffen bij de monteur. Een switch met 5 poorten kost €40,-, een switch met 8 poorten €50,-.

Printers
Netwerkprinters worden ondersteund op glasvezel. Deze worden niet aangesloten door de monteurs van multifiber.

Televisie

  • TV moet beschikken over vrije HDMI poort
  • TV wordt bekabeld aangesloten middels een UTP en HDMI kabel
  • TV app werkt alleen op recente versies van Android en IOS

Als de televisie op wens van de klant wordt aangesloten via powerline adapters is multifiber niet verantwoordelijk voor storing/problemen met de tv. Mocht de monteur terug moeten komen omdat er alsnog een kabel getrokken moet worden naar de televisie zal er €35,- aan voorrijkosten in rekening worden gebracht en €17,50 voor elk kwartier dat de monteur bij je bezig is.

Alarm over IP
Alarm over IP wordt niet ondersteund. In vrijwel de meeste gevallen werkt het wel. We raden je aan om hierover ook even contact op te nemen met je verzekeraar en installateur.

Telefonie
Telefoniecentrales worden niet ondersteund.

Overig
Multifiber accepteert geen aansprakelijkheid voor het aansluiten van interne apparatuur en aansluiting en configuratie zoals een NAS.

Afspraak verschuiven
Een afspraak verschuiven kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Daarna, en ook bij jouw afwezigheid, brengen we € 25,- in rekening.

Garantie

Multifiber biedt één maand garantie op de werkzaamheden die tijdens de installatie als onderdeel van de complete opleverservice zijn uitgevoerd. Daarna is reguliere support mogelijk, zowel telefonisch als per e-mail. Waar nodig komen we naar je toe voor het oplossen van een storing of reparatie. Daaraan zijn kosten verbonden.

Garantie is van toepassing bij normaal gebruik en als er conform de installatie- en gebruiksvoorschriften gehandeld is.

Garantie geldt NIET in de volgende situaties:

  • Als er veranderingen aangebracht zijn in de configuratie van de router of de huidige opstelling door de klant zelf of door derden na bezoek van de monteur.
  • Bij slecht of onvoldoende Wifi bereik.
  • Als het defect is ontstaan door schade als gevolg van een ongeluk, onjuist gebruik, verwaarlozing, normale slijtage.
  • Als er ingrepen zijn verricht of als een reparatie is uitgevoerd door een monteur die niet in dienst is van multifiber.

Extra kosten die door jou of door derden gemaakt worden voor uitvoering van een reparatie vallen niet onder de garantie.

Prijzen

Monteursafspraak Eerste anderhalf uur gratis daarna €17,50 per kwartier.
Afspraak verschuiven Een afspraak verschuiven kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Daarna, en ook bij je afwezigheid, brengen we € 25,- in rekening.
Kabel trekken door monteur na initiële afspraak €35 voorrijkosten + €17,50 per kwartier + €1 per meter kabel.
Switch (netgear GS105E) 5 poort €40,-
Switch (netgear GS108E) 8 poort €50,-
Extra netwerkkabel (UTP -CAT5e) €1,- per meter
Dubbele wandcontactdoos 230V €45,-