Particulier / Zakelijk
Bel 074 – 205 10 88
Bij multifiber houden we van duidelijke communicatie en afspraken. Ook wat betreft de werkzaamheden van onze monteurs.
Op deze pagina vindt je dan ook alle informatie rondom een installatie afspraak.
Zelf aansluiten, it’s simple!
De glasvezelkabel met aansluitpunt is aangelegd tot in de meterkast. De lijn wordt geactiveerd voor onze diensten en vervolgens wordt het doe-het-zelf pakket verstuurd.
1 | Aansluitpunt zoeken
2 | Modem aansluiten en opstarten
3 | Klaar voor gebruik
Eenvoudig en 100% Plug & Play ingericht voor een optimale gebruikservaring. Je verbindt je laptop of apparaat rechtstreeks en draadloos met onze router.
In deze handleiding vind je informatie over het aansluiten en instellen van de multifiber producten en diensten.
Heb je een monteursafspraak ingepland om de apparatuur te installeren?
Dan dien je hierbij zelf aanwezig te zijn. Mocht het niet lukken om zelf thuis te zijn, dan is het toegestaan om iemand anders namens jou de monteur te laten ontvangen. Deze persoon dient echter wel ouder zijn dan 18 jaar en dit dient vooraf doorgegeven te zijn aan multifiber.
Houd er rekening mee dat je de monteur toegang geeft tot de noodzakelijke ruimtes, zoals de meterkast of een ander punt waar de glasvezelkabel uw woning binnenkomt. Staat er voor de noodzakelijke ruimtes zwaar meubilair? Dan graag dit van tevoren verplaatsen, zodat niets in de weg staat wat de werkzaamheden van de monteur belemmert.
Kabels
Afhankelijk van het pakket dat je gekozen hebt, zijn kabels inbegrepen bij de installatie.
Voorbeeld
Heb je gekozen voor een Alles-in-één pakket en wil je gebruik maken van 3 interactieve TV ontvangers? Dan krijg je per TV ontvanger 10 meter UTP kabel gratis.
Maximaal 3 x 10 meter UTP kabel (CAT5e) is bij de prijs inbegrepen. Schroeven, installatietape, beugeltjes en connectoren zijn ook inbegrepen bij de werkzaamheden welke onze monteur uitvoert. Wil je een extra UTP kabel, dan bedraagt de meerprijs €1,- per meter.
Netgear switch
Deze switch is aan te schaffen bij de monteur. Een switch met 5 poorten kost €40,- en een switch met 8 poorten €50,-.
Printers
Netwerkprinters worden ondersteund op glasvezel. Deze worden niet aangesloten door de monteurs van multifiber.
Alarm over IP
Alarm over IP wordt niet ondersteund. In vrijwel de meeste gevallen werkt het wel. We raden je aan om hierover contact op te nemen met je verzekeraar en installateur.
Televisie
▪ TV moet beschikken over vrije HDMI poort
▪ TV wordt bekabeld aangesloten middels een UTP en HDMI kabel
▪ TV app werkt alleen op recente versies van Android en IOS
Als de televisie, op wens van de klant, wordt aangesloten via powerline adapters is multifiber niet verantwoordelijk voor storing/problemen met de tv. Mocht de monteur terug moeten komen, omdat er alsnog een kabel getrokken moet worden naar de televisie, zal er €35,- aan voorrijkosten in rekening worden gebracht en €17,50 voor elk kwartier dat de monteur hiermee bezig is.
Telefonie
Telefoniecentrales worden niet ondersteund.
Overig
Multifiber accepteert geen aansprakelijkheid voor het aansluiten van interne apparatuur en configuratie, zoals een NAS.
Afspraak verzetten
Een afspraak is kosteloos te verzetten tot 24 uur van tevoren. Daarna en ook bij jouw afwezigheid, brengen we € 25,- in rekening.
Onze monteur heeft maximaal 1,5 uur tijd om je te voorzien van internet, telefonie en televisiediensten. Dit houdt in dat onze monteur het volgende voor je doet:
Tijdens de installatie is het belangrijk dat er voor zowel de router als de TV-ontvanger een stroompunt beschikbaar is.
Multifiber biedt één maand garantie op de werkzaamheden die tijdens de installatie als onderdeel van de complete opleverservice zijn uitgevoerd. Daarna is reguliere support mogelijk, zowel telefonisch als per e-mail. Waar nodig, komen we naar je toe voor het oplossen van een storing of reparatie. Daaraan zijn kosten verbonden.
Garantie is van toepassing bij normaal gebruik en als er conform de installatie- en gebruiksvoorschriften gehandeld is.
Extra kosten die door jou of door derden gemaakt worden voor uitvoering van een reparatie vallen niet onder de garantie.
Monteursafspraak | Eerste anderhalf uur gratis, daarna €17,50 per kwartier. |
Afspraak verschuiven | Een afspraak verzette kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Daarna, en ook bij je afwezigheid, brengen we €25,- in rekening. |
Kabel trekken door monteur na initiële afspraak | €35,- voorrijkosten + €17,50 per kwartier + €1 per meter kabel. |
Switch (netgear GS105E) 5 poort | €40,- |
Switch (netgear GS108E) 8 poort | €50,- |
Extra netwerkkabel (UTP -CAT5e) | €1,- per meter |
Acces point | €150,- koop of huur à €4,- per maand |
Heb je vragen over het aansluiten van je apparatuur of heb je hulp nodig? Onze support medewerkers helpen jou graag! We zijn bereikbaar op 074-205 10 88 of support@multifiber.nl. |