Service monteur

Bij multifiber houden we van duidelijke communicatie en afspraken. Ook wat betreft de werkzaamheden van onze monteurs. Op deze pagina vindt je dan ook alle informatie rondom een installatie afspraak.

Zelf aan de slag!​

In onderstaande handleiding vind je informatie over het aansluiten
en instellen van de multifiber producten en diensten.

Monteur op bezoek​

Heb je een monteursafspraak ingepland om de apparatuur te installeren? Dan dien je hierbij zelf aanwezig te zijn. Mocht het niet lukken om zelf thuis te zijn, dan is het toegestaan om iemand anders namens jou de monteur te laten ontvangen. Deze persoon dient echter wel ouder zijn dan 18 jaar en dit dient vooraf doorgegeven te zijn aan multifiber.

Houd er rekening mee dat je de monteur toegang geeft tot de noodzakelijke ruimtes, zoals de meterkast of een ander punt waar de glasvezelkabel uw woning binnenkomt. Staat er voor de noodzakelijke ruimtes zwaar meubilair? Dan graag dit van tevoren verplaatsen, zodat niets in de weg staat wat de werkzaamheden van de monteur belemmert.

Wat de monteur voor jou doet

Onze monteur heeft maximaal 1,5 uur tijd om je te voorzien van internet, telefonie en televisiediensten. Dit houdt in dat onze monteur het volgende voor je doet:

▪het installeren van de glasvezelrouter op het glasvezelpunt;
▪het instellen van Wifi op jouw computer/laptop/tablet of telefoon;
▪het aansluiten van één televisieontvanger met een UTP CATe kabel. Standaard krijg je 10 meter gratis. Heb je meer nodig dan kost dit €1,- per meter;
▪ het aansluiten van telefonie, mocht je hiervoor hebben gekozen;
▪ het in de basis uitleggen hoe de afgenomen diensten werken.

Wat de monteur niet doet

▪ werkzaamheden die buiten het huis, zoals tuin(huis) of stal vallen;
▪ kabels wegwerken in de muur;
▪ de monteur bepaalt ter plaatse of gebruik van de kruipruimte verantwoord en/of mogelijk is;
▪ indien er vloerverwarming aanwezig is, zal de monteur NERGENS boren. Dit om vergissingen en aansprakelijkheid uit te sluiten;
▪ het koppelen van internet aan uw alarmsysteem.

Stroompunt in de woning

Tijdens de installatie is het belangrijk dat er voor zowel de router als de TV-ontvanger een stroompunt beschikbaar is.

Kabels
Afhankelijk van het pakket dat je gekozen hebt, zijn kabels inbegrepen bij de installatie.

Voorbeeld
Heb je gekozen voor een Alles-in-één pakket en wil je gebruik maken van 3 interactieve TV ontvangers? Dan krijg je per TV ontvanger 10 meter UTP kabel gratis. 

Maximaal 3 x 10 meter UTP kabel (CAT5e) is bij de prijs inbegrepen. Schroeven, installatietape, beugeltjes en connectoren zijn ook inbegrepen bij de werkzaamheden welke onze monteur uitvoert. Wil je een extra UTP kabel, dan bedraagt de meerprijs €1,- per meter.

Netgear switch
Deze switch is aan te schaffen bij de monteur. Een switch met 5 poorten kost €40,- en een switch met 8 poorten €50,-.

Printers
Netwerkprinters worden ondersteund op glasvezel. Deze worden niet aangesloten door de monteurs van multifiber.

Alarm over IP
Alarm over IP wordt niet ondersteund. In vrijwel de meeste gevallen werkt het wel. We raden je aan om hierover contact op te nemen met je verzekeraar en installateur.

Televisie

▪ TV moet beschikken over vrije HDMI poort
▪ TV wordt bekabeld aangesloten middels een UTP en HDMI kabel
▪ TV app werkt alleen op recente versies van Android en IOS

Als de televisie, op wens van de klant, wordt aangesloten via powerline adapters is multifiber niet verantwoordelijk voor storing/problemen met de tv. Mocht de monteur terug moeten komen, omdat er alsnog een kabel getrokken moet worden naar de televisie, zal er €35,- aan voorrijkosten in rekening worden gebracht en €17,50 voor elk kwartier dat de monteur hiermee bezig is.

Telefonie
Telefoniecentrales worden niet ondersteund.

Overig
Multifiber accepteert geen aansprakelijkheid voor het aansluiten van interne apparatuur en configuratie, zoals een NAS.

Afspraak verzetten
Een afspraak is kosteloos te verzetten tot 24 uur van tevoren. Daarna en ook bij jouw afwezigheid, brengen we € 25,- in rekening.

Garantie

Multifiber biedt één maand garantie op de werkzaamheden die tijdens de installatie als onderdeel van de complete opleverservice zijn uitgevoerd. Daarna is reguliere support mogelijk, zowel telefonisch als per e-mail. Waar nodig, komen we naar je toe voor het oplossen van een storing of reparatie. Daaraan zijn kosten verbonden.

Garantie is van toepassing bij normaal gebruik en als er conform de installatie- en gebruiksvoorschriften gehandeld is.

Garantie geldt NIET in de volgende situaties:

▪ Als er veranderingen aangebracht zijn in de configuratie van de router of de huidige opstelling door de klant zelf of door derden na bezoek van de monteur;
▪ Als er slecht of onvoldoende Wifi bereik is;
▪Als er een defect is ontstaan door schade als gevolg van een ongeluk, onjuist gebruik, verwaarlozing en normale slijtage.
▪Als er ingrepen zijn verricht of als er een reparatie is uitgevoerd door een monteur die niet in dienst is van multifiber.

Extra kosten die door jou of door derden gemaakt worden voor uitvoering van een reparatie vallen niet onder de garantie.

Prijzen

MonteursafspraakEerste anderhalf uur gratis,  daarna €17,50 per kwartier.
Afspraak verschuivenEen afspraak verzette kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Daarna, en ook bij je afwezigheid, brengen we €25,- in rekening.
Kabel trekken door monteur na initiële afspraak€35,- voorrijkosten + €17,50 per kwartier + €1 per meter kabel.
Switch (netgear GS105E) 5 poort€40,-
Switch (netgear GS108E) 8 poort€50,-
Extra netwerkkabel (UTP -CAT5e)€1,- per meter
Acces point€150,- koop of huur à €4,- per maand